Äntligen, Äntligen

Jaaaaa! Äntligen har jag nu börjat träna min goa Prins Kenzo igen! ♥
Pratade med veterinären i fredags och hon tyckte absolut att jag skulle börja träna Kenzo igen, eftersom min plan är att han ska ut på jaktproven igen... Det var lite pirrigt, men jag bestämde mig för att tina fram gås, änder och kråka. Även om det kändes lite nervöst så sa ju ändå veterinären att det var grönt - bara att köra!
 
Tog med mig Niclas ut i skogen så jag fick lite bilder, ville även testa och se vad Lazer gjorde när han träffade på den stora fina gåsen....
 
Jag började med Kenzo som fick plocka in gåsen, som han gjorde exemplariskt som om han inte gjort något annat. Det var ju fem månader sist som han fick springa i skogen och ta fågel. Vilken otroligt skön känsla det var att se honom springa och jobba igen och han var såååå lycklig! Han hämtade även in änderna och kråkan utan problem :)
Lazer då, hur gick det med gåsen? Ja den var ju häftig tyckte Lazer men hur ska jag ta den här då? Förväntade mig inte att han skulle förstå HUR han skulle göra första gången, men han drog lite i den och försökte i alla fall. Mycket stolt matte! Han fick sen hämta in en and och en kråka utan större problem. Är så nöjd med hans otroligt fina grepp och han tycker att fåglarna är sååå häftiga!
Ozzy fick också köra gås. Han tycker fortfarande att gåsen är jobbig att ta och försöker både här och där på gåsen, plutten. Han vill ju så gärna få in den men han lyckades igår väldigt bra och även om jag inte fick den hela vägen in så är jag ändå så nöjd med honom.
Vi avslutade med att alla tre fick gå en promenad och springa av sig i skogen, lyckligast av alla var Kenzo ♥

Kommentera här: