Aktivivas kennelhelg 140613 tom 140615

Helgen före midsommar längtar jag alltid efter!!! helgen då vi träffas alla aktivivor och tränar hund, umgås, skrattar och har så trevligt.
 
Vi började på fredagen med att vi körde dirigeringar med störningskast/skogg, bollsök från olika vinklar, dirigeringar mot kända mål, störningskast från både mig och Sanna. Kenzo fick till en del bra dirigeringar och en del mindre bra, men det var ju bara att minska avståndet så gick det galant. 
 
Lördagen fortsatte vi att bygga på störningar och körde med skott/kast, olika vinklar på dirigeringarna. Jag var inte med på kvällen denna gång utan var och med mina tjejer på Friends arena för att se One Direction, så det blev till att åka tillbaka på söndag morgon.
 
På söndag så körde vi Vilt ock Tjp upplägg:
Tolling, dubbelmarkering + jobba bakåt, ta nr 1 på dubbeln vända om och jobba bakåt sen vända tillbaka och ta nr 2 från dubbelmarkeringen.
 
vi hade 2 sök ett med 4 änder och ett annat med 2 änder i terrängskiften bla energiskogen. 
Kenzo fick störningsskott vid 3 viltet som kom in utan probelm höll han anden kvar i munnen och fortsatte bestämt mot mig, duktiga kille.
 
Vi hade lagt ut en gås på dirigering men den lyckades Kenzo få i nosen när han var ute på dubbelmarkeringen, ja så kan det gå... efter det tog vi sök 2 som kom in utan problem. Enkelmarkering med dold kastare (råka).
Även här la jag in jobba bakåt innan han fick gå på markeringen. Vi avslutade med ett linjetag mot en till gås som Kenzo hämtade in snyggt. 
 
Tack Sanna för en jätte trevlig helg som alltid, nu har vi fått lite läxa som vi ska jobba vidare på.

Kommentera här: