Wiiiiiieeee Ytterligare ett 1:a Pris i ÖKL TJP = Elitklass

Ojoj har knappt hunnit fatta att jag och Kenzo i fredags fick vår första 1:a i ÖKL TJP och blev provbäst !!!.
I lördags åkte jag till EKL rutan för att framför allt titta på Sanna och Sniffa men också lite nyfiken på vad som väntar mig och Kenzo när vi så småningom får vår sista efterlängtade 2:a ettan!!! i ÖKL.
 
Jag är så otroligt glad och svävar fortfarande på moln, men är mest lycklig över att det gått så bra för oss de senaste månaderna och att trots den svåra skadan Kenzo fick 25 Augusti förra året, operation 10 v i gipsskena och sen all rehab efteråt, kunna gå till pris och få i hop 2 ettor på samma helg. Vilket betyder att vi nu är klara för EKL i Tollingjaktprov wow!!!
 
Idag var det ett tufft prov:
Tolling, följt av en enkelmarkering på ca 80 meter, förljt av en dubbelmakering där den ena hamnade lite närmre på blankvatten och den andra på samma ställe som enkelmarkeringen.
Kenzo löste enkelmarkeringen super fint och även dubbelmarkeringen kanon, när han var på väg in med den andra markeringen så gick ett skott. Därefter skulle jag dirigera ut honom till en udde ca 55 meter och bakom en stock på en sten låg dirigeringsanden, provet avslutade med ett väldigt klurigt sök bestående av 6 vilt. 1 and ute på en liten ö, 1 på blankvattnet och en i ett djupt hål. Kenzo löste sökuppgiften galant.
 
 
 

Kommentera här: