Koppeldragets L-kull

 
La Family från vänster Mamma Tosca ♥ , Lennox ♥ , Plura ♥ , Lipton ♥ , Leah ♥ , Lazer ♥  och Pappa Kenzo ♥ 
(saknas på bilden Rio)
 
Helgen som gick åkte jag, Kenzo och Lazer ner till Karlsborg för att träffa syskorna i kullen. Jag och Maria hade pratat ihop oss om att vi skulle ha en syskon helg en längre tid och alla utom 1 kunde denna helg.
Det var jätte kul att träffa alla igen, Lipton, Leah och Lennox träffade jag ju på Specialen i år men Plura (Lotus) har jag inte träffat sedan han var 8 v, det var så kul att träffa alla igen.
 
 
Leah redo för markeringen.
 
Vi började på lördagen med lite genomgång och våra planer för helgen, sen gick vi ut i skogen. Jag visade hur man lär in närsök, sen fick de enkelmarkeringar med synlig kastare för att sen få enkelmarkeringar med dold kastare. De var så duktiga allihopa och det var så kul att se dem in action, fokuserade och med fin stadga!
 
Lennox redo för markering.
 
 
Lipton redo för markering.
 
Efter en härlig lunch tog vi fram vilt, lite blandat med änder, krickor, duva, kråka. Vilka fina apportörer fina grepp och fint fokus på uppgiften, känns otroligt bra att de anlagen har förts vidare, med lite finjusteringar på avlämningar och annat kommer det bli hur bra som helst..
 
 
Lipton med fågel (i nylonstrumpa)
 
 
Plura testar också fågel i nylonstrumpa.
 

Lazer med duva.
 
På söndagen fortsatte vi med att köra lite med dummy på morgonen, jag visade dem hur man gör ansmygning samt hur man kan lära in just den biten och sen hur man tollar och vad som händer efter det. Efter lunchen så gick vi vidare till appellplanen där jag visade hur man lär in stoppsignal, linjetag och sen avslutade vi med lite utställningsträning och hur man på bästa sättet visar hunden för att få ett bra resultat.
 
 
Kenzo och jag visar tolling.
 
 
Självklart fick Pappa också visa upp sig lite.
 
 
Och självklart även Mamma Tosca.
 
 
Johanna och Lipton (hane 2)
 
Plura (hane 5)
 
 
Leah
 
Lennox (hane 1)
 
 Trött Lazer
 
Tack alla för Ni kom och för att jag fick tillfälle att träffa era fantastiska hundar. Plura, Lipton, Leah, Lennox
 

Kommentera här: