Aktiviva's Kennelhelg 2018

Så var det åter dags att träffas och träna, äta god mat och skratta med Aktiviva´s gänget igen, Kennelhelg hos Sanna i Gilllingboda en av årets rolligaste helg. I år jobbade jag fram till lunch sen drog vi iväg mot Uppsala.
 
På fredagen körde jag och Sanna ett pass med långa kluriga dirigeringar över ängen, eftersom jag var den enda som kom redan på fredagen. Jerry hade klippt lite "gångar" så det var inte helt lätt för hundarna att byta terräng, men de fixade det super bra tycker jag både Kenzo och Spana.  Jag körde Kenzo på fredagkvällen bara, långt där borta uppe på höjden hade vi kastat dummys.
 
 
Kenzo på väg in från dirigeringen
 
På Lördagen fortsatte vi med att köra kluriga markeringar och kastade åt varandra åt olika håll. Jag körde både Kenzo och Lazer denna övning som var väldigt lurig då både Kenzo och Lazer hade problem att bedömma avståndet pga av terrängskiften.
 
Sanna och Fixa
 
Lazer och alla dummies
 
 
Kolla matte jag hittade den kluriga markeringen som flög iväg väldigt lååångt.
 
Självklart blev det bubbel.
 
Vi överaskade också Sanna med att fira hennes kommande 50 års dag i September. Hon fick bla gå en rallybana med olika hinder, frågor som hon fick svara på och ta ett steg framåt alt bakåt beroende på om vi svarade rätt, på kvällen grillade vi tillsammans allihopa åt god mat och skrattade som vanligt.
 
 
Söndagen åkte vi till sjön för att köra lite TJP upplägg, man fick plocka ut de bitar man ville köra för dagen och jag valde att köra Dirigeringar med Gås med både Kenzo och Lazer, samt ett sök med änder/gås uppe i skogen.
 
 
 
Kenzo passivitet vid tollingen
 
 
Lazer dubbelmarkering and nr 2
 
 
Kenzo dirigering mot udden, där låg en gås i viken, fick en mkt fin rak linje till udden.
 

Kommentera här: